Szerkesztőség - IOTrádió

Pil világfórum Prágában - Hangos beszámoló az innovatív tanárok globális seregszemléjéről

Hazaérkezett a magyar tanári delegáció Prágából, a Microsoft Partners in Learning globális fórumról, ahová két hazai pedagógus is kvalifikálhatta magát a sikeres  európai forduló után. Merényi Ádámmal, a Microsoft Magyarország oktatási csoportvezetőjét kérdezzük élményeiről, tapasztalatairól.

Kik képviselték a magyar tanárokat, miben volt más ez a találkozó, mint az előzőek és mely projektek voltak a legizgalmasabbak? Megtudhatjuk még, hogy milyen egy iskola, ha azt kizárólag diákok tervezik, mi az a "fordított tanulás" és hogyan valósították azt meg a belga pedagógusok?

A riport végén pedig kiderül, hogy vajon lesz-e folytatása a PiL fórumoknak?! (Az első 2 perc  egy kicsit recsegős, ezért elnézést!)

Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

Hogyan vezessük be a Digitális Oktatási Alapcsomagot pár nap alatt az iskolába? - Tapasztalatok első kézből

A Digitális Oktatási Alapcsomag augusztusi bejelentése óta már egy negyed év telt el, és kíváncsiak voltunk arra, hogy sikerült a debütálás, hány közoktatási intézmény élt eddig a professzionális IT rendszer (Office 365 és más szolgáltatások) ingyenes bevezetésének lehetőségével, és arra is, hogy mik a bevezetés eddigi tapasztalatai.

A beszélgetésből kiderül, hogy mi okozza a legnagyobb problémát az elindulásnál és azon hogyan lehet a legegyszerűbben túljutni, megtudjuk, hogy tipikusan hány nap alatt lehet technikailag bevezetni a Digitális Oktatási Alapcsomagot, és azt, hogy milyen segítséget kaphatnak az iskolák a gördülékeny átálláshoz/bevezetéshez... és mindez mennyibe kerül?

A Netasztal körül Nagy Levente a Microsoft Magyarország Office üzletágvezetője, Bártfai László informatikus és Medve Klaudia a Max & Future Kft. munkatársai ülnek.

Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

Az ingyenes Live@edu levelezési platform bevezetésének tapasztalatai egy középiskolában

Miért volt érdemes váltani a Microsoft ingyenes levelezési platformjára, a Live@edu-ra? Mennyi időt és fáradságot vett igénybe az átállás? Mi minden jár még a Live@edu mellé, és hogyan profitálhat mindebből tanár, diák, és az iskolavezetés...?

A Live@edu bevezetésének tapasztalatairól beszélgetünk Zoltai-Jantó Ildikóval, a budapesti Harsányi János Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola igazgatóhelyettesével...

Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

Mi a titka innovatív tanáraink fényes európai sikerének?

Egy arany és egy nekünk aranyosan csillogó ezüst helyezést ért el az innovatív magyar tanárcsapat a Microsoft Partners in Learning (PIL - Innovatív Tanárok Fóruma) Európai Fórumon, Lisszabonban.

Mi volt a magyar csapat sikerének titka? Kik és mivel segítették a felkészülést? Hogyan zajlik egy ilyen nemzetközi fórum? ... és hogyan fogadták visszatérő tanárainkat az iskoláikban? Hol rendezik a PiL világfórumot és kik jutottak tovább?

A Netasztal beszélgetésből azt is megtudhatja, hogy mikor lesz a következő hazai PiL forduló. Vendégeink Klacsákné Tóth Ágota, Gergelyi Katalin, Erdei Gyula, a magyar csapat tagjai, és Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország munkatársa...

Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

Áldás vagy átok? A Facebook tanárszemmel - Sulinetwork 2012 műhely

A Sulinetwork 2012 egyik műhelyfoglalkozásán a Facebook volt a téma.

Lévai Dóra és Tóth-Mózer Szilvia a Facebookkal még most ismerkedő tanároknak azt mutatta meg, hogy a hétköznapi használaton túl, hogyan lehet beépíteni a Facebookot a tanári gyakorlatba...

Vajon kikerülhető-e egy tanárnak a facebookos jelenlét? A válasz a riportban van...


Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

GPS az oktatásban - Sulinetwork 2012  műhely

Hol a helye, van-e helye a GPS alkalmazásának az oktatásban? Valódi módszertani lehetőség, vagy csak egy múló hóbort a GPS a mindennapi pedagógiában? Mi az akadálya az elterjedésnek és mi lendíthet nagyot azon, hogy a GPS az oktatási IKT eszközök arzenáljának mindennapi része legyen...?

Marsi Zoltán 3 percben elmondja, hogy mit csináltak a Sulinetwork 2012 GPS az oktatásban műhelyfoglalkozáson.


Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

Matematika, IKT és a Virtuális Könyvespolc Program Lehet-e szerepe az IKT-val támogatott oktatásnak a matematikában..., milyen a fogadtatása az Országos Virtuális Könyvespolc programnak, hány iskola használja már, mik az eddigi tapasztalatok, és mikor csatlakozhatnak diákok és/vagy szülők is a programhoz? Milyen pályamunkák érkeztek a Hotspot készítő felhívásra, és mi az eddigi legnagyobb tanulság.

Netasztal beszélgetés Orgován Katalinnal, a Műszaki Könyvkiadó igazgatójával egy sikeres matematika konferencia után, és a nagy kihívások előtt... 


Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

Képzeletgyújtogató beszámoló a jövő iskolájában és a BETT-en tett látogatásról Milyen a képzés osztálytermek nélkül, hogyan változik a oktató szerepe, és milyen munkarendben dolgoznak a tanárok a jövő iskolájában? Mik azok a plázák, és hogyan szakítottak a legjobbakat kiválogató szelektív iskola hagyományával?

A riportból megtudhatja miért volt olyan inspiratív ez a látogatás Munkácsy László számára, aki maga is igazgatóként vezeti az ELTE Apáczai Csere János Gyakorlóiskolát, és aki a Microsoft Magyarország vendégeként tehetett többedmagával szakmai látogatást a kenti jövő iskolájában, illetve a BETT-en, Európa legnagyobb oktatástechnológiai kiállításán!?

Végül, vajon mi az a négy dolog, ami a legnagyobb benyomást tették az igazgatóra a gigantikus kiállításon? Egy képzeletgyújtogató beszámoló, amit minden innovatív tanárnak meg kell hallgatnia!...

Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

e-Napló a gyakorlatban 3 év tapasztalata 15 percben - Netasztal beszélgetés Király László igazgató helyettessel Ki és mennyi időt nyer az e-naplóval? Mi a legfontosabb erény az induláskor és mik a gyakorlati lépések? Milyen előkészületekre van szükség az e-napló bevezetésekor? Miért van szükség e-napló szabályzatra? Mennyiben változtatja meg az iskola életét az e-napló használata, és mit szólnak a szülők az e-ellenőrzőhöz?

Az interjúból az is kiderül, hogy a Bolyai János Fővárosi Gyakorló Szakközépiskola miért éppen az @Naplót használja, és Király László igazgató helyettes több olyan fontos szempontot is említ, amit a bevezetés előtt feltétlenül mérlegelni kell...

Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

NetAsztal - az IOTrádió kerekasztal beszélgetése

Október első napján útjára indult a Műszaki Kiadó legújabb kezdeményezése, az "Országos Virtuális Könyvespolc" program. Van-e alternatívája a digitális átállásnak? Hogyan működik a Virtuális Könyvespolc Program? Mi van az októberi könyvespolcon?

Orgován Katalin, a Kiadó ügyvezetője a VI. Országos Interaktív Tábla Konferencia nyitóbeszédében mutatta be a tanároknak az új kezdeményezést, amely 8 hónap alatt 32 digitális tankönyvvel ismerteti meg a programhoz csatlakozó iskolákat!

Bővebben...

Szerkesztőség - IOTrádió

NetAsztal - az IOTrádió kerekasztal beszélgetése
Mikor és milyen céllal jött létre a Sulivilág? Mik az előnyei a Facebook-kal szemben? Hogyan hozhat anyagi támogatást a Sulivilág az iskoláknak? Miért kezdték el használni a tanárok országszerte és mik az első tapasztalatok?

Ezekről beszélgetünk a NetAsztal körül Szamosvölgyi Mihállyal, a Sulivilág egyik alapítójával, Szederné Tóth Zsuzsával és Dr. Újhelyiné Szeverényi Irmával, két lelkes pedagógussal, akik már sok tapasztalattal bírnak a Sulivilággal kapcsolatban.

Bővebben...